Fototriss: Gissa temat


Efter juluppehållet så är FOTOTRISS igång igen.

Den här gången är det ett fritt valt tema med en "RÖD TRÅD" i bilderna.

Meningen är att ni får gissa
vad jag har tänkt för tema i mina tre foton.

Jag ger inga ledtrådar utan ni får klura ut vad jag har tänkt.
Kanske är det för lätt eller så får ni fundera en stund......

Svaret finns i första kommentaren.

Men låt bli att tjuvkika !!!!





En lotsbåt




Några skyltar




Columbusstatyn i Barcelona


Alla bilderna är tagna av mig

..............................................................................................................



Vill ni se fler bidrag i veckans Fototriss klicka här :  http://www.fototriss.blogspot.com/





#1 - - Tina...alltså jag själv:

Första bilden: en lotsbåt som lotsade Cinderella på rätt palts i docken i Landskrona 2009

Andra bilden:Några skyltar om vart man ska ta vägen

Tredje bilden: Columbus som pekar mot Amerika (tror jag i alla fall)

Svaret är: Vägvisare

#2 - - Anonym:

Lotsar Cinderella på rätt plats, ska det stå

#3 - - Pialotta:

Aha, hade jag aldrig gissat på;) Kul tänk:)

#4 - - Anna:

Vägvisare! Den var lättast hittills =)



Anna

#5 - - Pumita:

Jag tänkte på hav men fick inte ihop det med skyltarna.

#6 - - Anni:

Visar rätt tänkte jag, men vägvisare är förstås det rätta ordet!

#7 - - Maria G:

Ditt tema är vägvisare!

Snyggt trissat med fina bilder!

Ha en bra söndag!

#8 - - Annelie:

Bra ledtrådar, men ändå försvår för mig ;)!

#9 - - Ingrid:

Hej!!

Vad kul att du gillar mina bilder! jag använder oftast photoscape det laddas ner gratis sök på ordet hittar du det. Där finns massor med ramar och annat man kan göra runt både som enskild bild och sk collage sammansättningar. Sen har jag Picasa 3 som jag använder ibland. Med grats. Lite andra användningsområden man kan sätta bilderna som man vill på en valfri färgad eller ofärgad bakgrund, skriva text under bilder mm.

#10 - - Nilla:

Jag tänkte just det; vägvisare!

#11 - - LEna Norgren:

På väg mot...tänkte jag men det är väl vad en vägvisare hjälper en med...härliga bilder som gör att man längtar till snön ger sig....

#12 - - Ma.links:

Fiffig triss! Svår :)

#13 - - The one and only Nettan:

Min första tanke var vägvisare men blev lite osäker med lotsen. Fast det är väl en vägvisare. Kikar på svaret. Aha, rätt :-)

#14 - - Pysselfarmor:

Nämen så klurigt...tänkte det på andra bilden, men tyckte det var långsökt ju...men så var det ju rätt fast mitt svar på slutet var ditåt var jag nu fick det ordet ifrån...jo Columbus finger pekar ditåt...ha ha ha

#15 - - Barnens Hjältar:

Klurigt tema :-)

#16 - - banglacissi:

Om jag kunnat låta bli att tjuvkika hade jag nog gissat på riktning. Fyndig triss!

#17 - - carina/sinneskatten:

Fyndigt! men jag kom tyvärr inte på det.

#18 - - Carina´s Fotoutmaningar:

Denn var klurig, någonting med väg förstod jag, sen när jag kollade svaret var den ju klockren. Mycket bra tiss.

#19 - - Bibbi:

Min gissning innan jag läste svaret var: Riktning.

Men vägvisare var bättre. :)

/Bibbi

#20 - - vild-rosen:

Yes, jag klarade den - vägvisare

#21 - - Hans af Ekenstam:

Gissade på rätt håll men Vägvisare så klart. :-)

#22 - - Louise (fotoblogg):

Alldeles för svår för mig utan facit faktiskt, haha!

#23 - - Jah Hollis:

Jag hade nog gissat på riktning, vilket väl inte är helt fel tycker jag. :-)

Mitt tema är pendling/pendla: tåget till Kristianstad och sedan när jag är hemma igen: buss från Malmö C hem till mitt lilla hem. :-)