suverän nyårs sås !!???

Just nu ligger två små töser och sussar så sött i vår dubbelsäng.
Det var ett bra tag sedan dom sov över här. När jag hade hämtat dom och vi närmade oss vår gata så utropar yngsta tösen....
- hemma, hemma !! hurra hurra hurra i baksätet i bilen :)
Vi har haft fredagsmys i soffan med film innan dom somnade till filmen "bortspolad".

Igår firade sambon och jag nyår och han skulle fixa maten: kyckling, pommes, kokt potatis och sås.
Nu hade han kommit på en ny sås som han ville testa och jag måste säga att ska han hitta på något mer sånt tokigt... så får han göra det vid något bättre valt tillfälle än nyårsafton.

Medan han lagade mat så skulle jag föreviga detta till ett eget matlagningsprogram.
Ni kommer att förstå när ni sett vad han gjorde och hålla med mig om att det där var inte bra !!!!

Jag har lagt sex länkar till youtube som öppnas i nytt fönster så att du lätt kan stänga ner och titta på nästa klipp.

Det är en lektion i hur man gör en SUVERÄN (misslyckad) nyårs sås.
Även den bäste misslyckas ibland !!!!!

Håll tillgodo...det tar ca 17-18 minuter att titta igenom från del 1-6 

del 1

del 2

del 3

del 4

del 5

del 6
#1 - - Pia:

hahaha nu satt jag o tösa din o kolla på de "jättefina" receptet - o inte såg de gott ut, men GUD va söta ni är!! hahahaha

#2 - - Syrran!:

Öörk!Det såg inte gott ut.I morgon gör jag en lövbiffröra med lök,margarin, creme fresch,i stekpanna,goda kryddor.Lövbiffen ska skäras i små bitar,mycket lök,lite vatten i också.Låt detta puttra på tvåan en stund och koka potatis till detta.Ej för fet creme fresch.Mumsfilibabba! syrran!